کد خبر: ۸۱۸۷
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

آسیب‌دیدگی سد راه دختر مدال‌آور نیست

راینا امینی می‌گوید: پذیرفته‌ام که ورزش حرفه‌ای مشکلات خاص خودش را دارد. اما این موارد سبب نمی‌شود که از هدفی که دارم عقب بکشم.

راینا امینی دختر کاراته‌کار محله قائم (عج) هنوز یازده‌سال دارد، اما کارنامه ورزشی‌اش حسابی پر‌و‌پیمان است. روی میز مقابلش پر از مدال‌های رنگارنگی است که در مسابقه‌های مختلف استانی و کشوری و بین‌المللی به دست آورده است. همین موفقیت‌ها باعث شده است آرزو‌های زیادی در زندگی ورزشی‌اش داشته باشد.

۱۰‌سال بعد را که تصور می‌کند، شک ندارد هنوز کاراته را دنبال می‌کند، اما دلش می‌خواهد بتواند در آن زمان مربی هم باشد. دوست دارد آموزه‌هایش را به علاقه‌مندان این رشته منتقل کند.

مقام اول کاتا و مقام دوم کومیته در مسابقات کشوری تهران ۱۴۰۱، مقام دوم کومیته مسابقات بین‌المللی بابلسر ۱۴۰۱، مقام دوم کاتا در مسابقات کشوری ساکاماتو ۱۴۰۲، مقام سوم کومیته و کاتا در مسابقات کشوری ۱۴۰۲ از مهم‌ترین عناوین اوست.

- چه شد که کیوکوشین‌کاراته را به‌عنوان رشته ورزشی انتخاب کردی؟
دختر یکی از دوستان مادرم کاراته کار می‌کرد. مادرم از او خواست که به‌طور خصوصی، کاراته را به من آموزش دهد. بعد‌از مدتی تمرین به من گفت استعداد خوبی در این ورزش دارم و می‌توانم به‌صورت حرفه‌ای آن را دنبال کنم.

- وقتی مسابقه داری، چند‌ساعت تمرین می‌کنی؟
برای مسابقه بین‌المللی‌۱۴۰۱ در بابلسر روزی ۱۰ ساعت تمرین می‌کردم. البته یک ماه با اجازه مدیر، به مدرسه نرفتم و با گرفتن معلم خصوصی، عقب ماندگی درسی‌ام را جبران کردم. تمام طول تابستان امسال را نیز ریاضی کلاس چهارم تمرین کردم.

- در ورزش دچار آسیب‌دیدگی شده‌ای؟
زیاد. در یکی از مسابقه‌ها حریفم خطا کرد و با پا به دهانم زد و چند دندانم شکست که آن‌ها را ترمیم کردم. کمرم حین تمرین ژیمناستیک آسیب جدی دید و دو ماه از هر نوع فعالیت ورزشی دور بودم و فیزیوتراپی انجام دادم تا دوباره بتوانم ورزش کنم. در یکی از مسابقه‌ها هم دنده‌هایم آسیب دید.

- چه چیز سبب شده است با این همه آسیب‌دیدگی باز هم به سراغ کاراته بروی؟
پذیرفته‌ام که ورزش حرفه‌ای مشکلات خاص خودش را دارد. اما این موارد سبب نمی‌شود که از هدفی که دارم عقب بکشم. به نظرم آسیب‌دیدگی سدی برای رسیدن به اهدافم نیست؛ رشد بدون درد ممکن نیست. علاوه‌بر‌این، چیزی که این ورزش را برایم جذاب می‌کند، احترام و ادبی است که در آن وجود دارد.

- چه تفریحی به جز ورزش داری؟
موسیقی و دام‌پزشکی، کار‌های هنری و آشپزی جزو علایقم است. اما شاید باورتان نشود که در زمان فراغتم باز هم اولویتم ورزش و کاراته است.

- آیا در محله شما امکانات ورزشی برای بانوان و دختران فراهم است؟
باشگاه برای رشته ما هست، اما با آنکه وسایل و امکانات زیادی در این رشته لازم نداریم، فضای برخی از این باشگاه‌ها برای ورزش مناسب نیست. به‌طور‌کلی زمین‌های ورزشی برای بانوان کم است و بیشتر در‌اختیار آقایان قرار دارد.

- چه افرادی در زندگی ورزشی‌ات تأثیرگذار بوده‌اند؟
مربی‌ام هانیه غلامی. مادرم هم تشویم می‌کند و پا‌به پایم در مسابقه‌ها حضور دارد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر